Guestbook of np (Niilo Paasivirta)
Welcome, Guest. Please login or register.
May 18, 2013, 08:40:13 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Posting is not possible starting from 27th March 2011 due to Finnish law that makes moderators responsible for all posts. The entire board will probably be removed later.
23489 Posts in 1419 Topics by 265 Members
Latest Member: hukkabo
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Guestbook of np (Niilo Paasivirta)
|-+  Guestbook
| |-+  Oikeat Mielipiteet (Correct Opinions, Finnish only)
| | |-+  Kirjat
« previous next »
Pages: [1] 2 3 ... 5 Print
Author Topic: Kirjat  (Read 1834 times)
Flou
Mostly Harmless
**

Christianity: -26

Mä kuljen minne haluan ja itse päätän sen.

« on: November 20, 2008, 11:14:46 PM »

NOh nyt vaihteen vuoksi voisimme siirtyä keskustelemaan kirjallisuudesta.

Niilo pieni mitäs mieltä ot tällä hetkellä hyvin suositusta sarjasta johon kuuluu kirjat Huokutus, Uusikuu ja Epäillys?
Jos et ole koskaan edes kuullut näistä nuorten romaaneista niin wikibedia ja kirjasto auttavat ^^

(jos aiotte kysyä miksi ihmeessä aloitin uuden ''järjettömän'' topicn ? siihen pn vain yksi syy: olen utelias)

Katajainen kansa, jonka itsesäälin määrää
Ei mittaa järki eikä kärkimäärä
Joka lauluissa hukkuvat elämän valttikortit
Ja kiinni pysyvät taivaan portit. (Lyrics By: Eppu Normaali)
Niilo Paasivirta
Administrator
Not Harmless

Christianity: 128

« Reply #1 on: November 21, 2008, 04:38:48 AM »

NOh nyt vaihteen vuoksi voisimme siirtyä keskustelemaan kirjallisuudesta.

Niilo pieni mitäs mieltä ot tällä hetkellä hyvin suositusta sarjasta johon kuuluu kirjat Huokutus, Uusikuu ja Epäillys?
Jos et ole koskaan edes kuullut näistä nuorten romaaneista niin wikibedia ja kirjasto auttavat ^^
Nuorten himot suuntautuvat nykyisin yhä kieroutuneemmalla tavalla. Vihreiden ja sosialidemarien mielestä kristillinen avioliitto on kaikkein pahinta mitä voi kuvitella, ja mieluimmin mennään naimisiin vaikka eläimen tai kuolleen raadon kanssa. Siitähän noissa saastaisissa kirjoissa haaveillaan. Asia tosiaankin selvisi jo heti siitä, mitä YSA-sanaston mukaisia hakusanoja noihin kirjoihin on liitetty: "ihmissudet, joukkomurha : kaupungit : Seattle, kauhukirjallisuus, kielletty rakkaus : nuoret, vampyyrit". Tuossa tiivistyy oikein hyvin se, kuinka sairasta materiaalia nuorille nykyään syötetään.

Miihkali
Guest
« Reply #2 on: November 21, 2008, 03:25:11 PM »

Kaikkein kauheiten nykykirjallisuuden rappio näkyy toki J.K. Rowlingin Harri Potterissa joka hirveällä tavalla houkuttelee nuoret Wiccalaisuuteen ym. noituuteen. Mikseivät nuoret voi lukea Raamattua kuten minun nuoruudessani tehtiin?
Flou
Mostly Harmless
**

« Reply #3 on: November 21, 2008, 07:24:15 PM »

Kaikkein kauheiten nykykirjallisuuden rappio näkyy toki J.K. Rowlingin Harri Potterissa joka hirveällä tavalla houkuttelee nuoret Wiccalaisuuteen ym. noituuteen. Mikseivät nuoret voi lukea Raamattua kuten minun nuoruudessani tehtiin?
Potterit on muutenkin aika huonoja varsinkin viitosesta eteen päin.

Ja miksi valtaosa nuorista ei lue raamattua? Siis siihen on yksi hyvä syy nimittäin se on yhtä tylsä huonosti kirjoitetut ficit.

Niilo pieni mitäs pahaa kunnon fantasia romanssissa on? Siis onhan sellaisia myös useissa kirjoissa ja tarinoissa mm. Ilki ihana, Pieni merenneito, Kaunotar ja hirviö ja Tulukset.

Niilo Paasivirta
Administrator
Not Harmless

« Reply #4 on: November 21, 2008, 07:42:23 PM »

Niilo pieni mitäs pahaa kunnon fantasia romanssissa on? Siis onhan sellaisia myös useissa kirjoissa ja tarinoissa mm. Ilki ihana, Pieni merenneito, Kaunotar ja hirviö ja Tulukset.
"Pieni merenneito" kertoo meressä elävästä naispuoleisesta paholaisesta, joka yrittää vietellä ihmisprinssiä. "Kaunotar ja hirviö" -tarinassa puolestaan hyvä ihmisneito heittäytyy itse saaatanan lemmen pauloihin. Noita muita satuja en tunne, mutta luultavasti ovat samanlaisia, eli niissä yritetään houkutella lapsia saaatananpalvontaan.

Flou
Mostly Harmless
**

« Reply #5 on: November 21, 2008, 09:18:15 PM »

"Pieni merenneito" kertoo meressä elävästä naispuoleisesta paholaisesta, joka yrittää vietellä ihmisprinssiä. "Kaunotar ja hirviö" -tarinassa puolestaan hyvä ihmisneito heittäytyy itse saaatanan lemmen pauloihin. Noita muita satuja en tunne, mutta luultavasti ovat samanlaisia, eli niissä yritetään houkutella lapsia saaatananpalvontaan.
Itseasiassa pieni mereneito tarina keskittyy teemaan yksipuoleine rakkaus. Ei se mereneito ollut paholainen se oli vain nuori tyttö joka halusi muuttua ihmiseksi ja voittaa ihmisen eheän rakkauden. Tai näin sen ilmaisi kirjoittaja.
Ja en uskokkaan sun tuntevan kirjaa Ilki ihna sillä se on aika vasta ilmestynyt tytöille suunnattu kirja.
Ihan outoa ettet oo koskaan kuullut satua tuluksista, siis se on kuitenkin klassikko satu, niinkuin lumikuningatar. Siis toivon mukaan olet edes kuullut Tuluksien kirjoittajan nimen sillä se on sama henkilö joka on kirjoittanut mm. Pienen merenneidon ja villijoutsenet, eli H. C. Andersen.

Miihkali
Guest
« Reply #6 on: December 12, 2008, 04:45:35 PM »

Ja en uskokkaan sun tuntevan kirjaa Ilki ihna sillä se on aika vasta ilmestynyt tytöille suunnattu kirja.

Eivätkös nämä uudet tytöille suunnatut ns. "nuortenromaanit" yleensä ole esiaviollisesti haureudesta ja alkoholin/huumeiden käytöstä kertovia? Ja houkutteleehan nuortenkirjallisuus "avomielisyydessään" ja "liberalisuudessaan" nuoret lesbouteen ym. eli mistään soveliaasta lukemistosta ei voida parhaalla tahdollakaan puhua.
Flou
Mostly Harmless
**

« Reply #7 on: December 13, 2008, 11:01:30 PM »

Eivätkös nämä uudet tytöille suunnatut ns. "nuortenromaanit" yleensä ole esiaviollisesti haureudesta ja alkoholin/huumeiden käytöstä kertovia? Ja houkutteleehan nuortenkirjallisuus "avomielisyydessään" ja "liberalisuudessaan" nuoret lesbouteen ym. eli mistään soveliaasta lukemistosta ei voida parhaalla tahdollakaan puhua.
Ei tietenkään kaikki. Sillä kyllähän uusissa niinkuin vahoissakin nuorten romaaneissa käsitelklään mm. kiusaamista ja siitä selviytymisestä, ihahstuksista, perhe- ja kuoluelämästä. Siis nuorten ja varsinkin tytöille suunnatut kirjat voivat kertoa melkein kaikesta (tietenkin siveyden rajoja ylittämättä).
Itekkin oon lukenut mm. sellasen tytöille suunnatun nuorten romaanin jossa oli 2 ystävää joista toinen kuoli sitten se kuollut tulee kummittelemaan sille toiselle, ja joidenkin sattumusten kautta siinä on onnellinen loppu. Sen kirjan nimi tais olla Ystäväni Vicky.

Miihkali
Guest
« Reply #8 on: December 13, 2008, 11:23:27 PM »

iihahstuksista

Eli toisin sanoen kirjoissa esiintyy irstaita unelmia esiaviollisesta haureudesta, minkä Raamattu yksiselitteisesti kieltää.
Muu löpinäsi olikin sitten yhdentekevää täytettä, jotta varsinainen asia saataisiin haudattua turhanpäiväisen selittelyn sekaan.
NIILOLUJAA!
Flou
Mostly Harmless
**

« Reply #9 on: December 28, 2008, 11:44:43 PM »

iihahstuksista

Eli toisin sanoen kirjoissa esiintyy irstaita unelmia esiaviollisesta haureudesta, minkä Raamattu yksiselitteisesti kieltää.
Muu löpinäsi olikin sitten yhdentekevää täytettä, jotta varsinainen asia saataisiin haudattua turhanpäiväisen selittelyn sekaan.
NIILOLUJAA!
äläs ny raamattu on paljon pervompi kirja kuin ne mitä mä luen.

Flou
Mostly Harmless
**

« Reply #10 on: December 29, 2008, 12:07:53 AM »

oottekos kuulleet sellaisesta sarja kuvasta kuin Axis Powers Hetalia ^^

Niilo Paasivirta
Administrator
Not Harmless

« Reply #11 on: December 29, 2008, 02:16:33 PM »

Oletkos kuullut sellaisesta kirjasta kuin äidin kielen alkeis oppi kirja?

Flou
Mostly Harmless
**

« Reply #12 on: December 29, 2008, 05:43:26 PM »

Oletkos kuullut sellaisesta kirjasta kuin äidin kielen alkeis oppi kirja?
en ole kuullut äikän alkeisoppikirjasta mutta äikänkirja on tuttu, ootkos koskaan kuullut siitä. Se on kyll aika pölynen siellä koulunkaapissa ku ei me sitä oiken äikäm tunnilla käytetä

Miihkali
Guest
« Reply #13 on: December 30, 2008, 06:15:12 PM »

iihahstuksista

NIILOLUJAA!

Sanot siis, että tämä sanasta sanaan totta oleva, ainutlaatuinen dokumentti ihmiskunnan ja koko universumin historiasta on pelkkää perverssiä valetta? Oletko ikinä kuullut perustelemisesta? Voisit alkaa harjoittelemaan sitä, osoittamalla sanokaamme viisi (5) kohtaa Raamatusta, jotka mielestäsi ovat perverssejä.
Flou
Mostly Harmless
**

« Reply #14 on: December 30, 2008, 07:59:10 PM »

iihahstuksista

NIILOLUJAA!

Sanot siis, että tämä sanasta sanaan totta oleva, ainutlaatuinen dokumentti ihmiskunnan ja koko universumin historiasta on pelkkää perverssiä valetta? Oletko ikinä kuullut perustelemisesta? Voisit alkaa harjoittelemaan sitä, osoittamalla sanokaamme viisi (5) kohtaa Raamatusta, jotka mielestäsi ovat perverssejä.
en sanomnut että se on valhetta vaan että siinä on hyvin npaljon pervoja kohtia ^^

Pages: [1] 2 3 ... 5 Print 
« previous next »
Jump to: