Guestbook of np (Niilo Paasivirta)
Welcome, Guest. Please login or register.
May 24, 2013, 11:10:17 PM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Posting is not possible starting from 27th March 2011 due to Finnish law that makes moderators responsible for all posts. The entire board will probably be removed later.
23489 Posts in 1419 Topics by 265 Members
Latest Member: hukkabo
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Guestbook of np (Niilo Paasivirta)
|-+  Guestbook
| |-+  Usein käydyt keskustelut (UKK) (Often repeated discussions, mostly Finnish)
| | |-+  Wiccalaisuus on noituutta (Oli: 21.12)
« previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 Print
Author Topic: Wiccalaisuus on noituutta (Oli: 21.12)  (Read 3107 times)
Anai
Harmless
*

Christianity: 14

« Reply #15 on: December 23, 2007, 05:08:24 PM »

Oho. Olen pahoillani tuosta linkistä. http://infolab.stanford.edu/~qluo/pict/mayumi/kimono.jpg siinä piti olla tuon.
Ja sinun vastauksesi osoittaa sen että vaikka olen sinua huomattavasti nuorempi, olet loppuen lopuksi henkiseltä iältäsi alle minun tasoni.

Tämän kaltainen noituus ei ole yliluonnolista. Onko mielestäsi ikiliikkuja magiaa? Kuitenkaan en kaikkea pysty nimeämään kun otetaan huomioon ikäni, en osaa kaikki asioita mitä esim sinä. En tiedä millä energialla sen saa poistettua mutta kyseessä on ihan normaalit fysiikan lakien mukaiset energiat. Onko mielestäsi lämpöenergia sitten noituutta?

En kiellä tosiseikkoja ja sentään esitän jonkin moisia perusteluita toisin kuin Sinä. Perusteluja sinulla ei ole yhmään ja monet väitteet eivät selvästikkään pidä paikkaansa. Et vain suostu uskomaan mitään muuta kuin oman ajatuksesi. Se laskee henkistä ikääsi huomattavasti. Minun 5 vuotias serkkuni on nyt siinä iässä että on ainoastaan hänen ajatustapansa.

Niilo. Oletan ettet syö sitten mitään. Paitsi että silloin sinulla pitäisi olla yliluonnollista apua. Elikä olisit noita. Tai jos syöt ja kiität Herraasi ruuastasi olet taas noita. Väitteesi ovat ristiriitaisia.

Demoneja eikä mitään yliluonnollisia juttuja ole rituaaleissamme. Emme tee mitään sellaista. Se on kiitos ja ylistys Jumaluuksillemme.

Wikipedia on monessa asiassa hyvinkin asiaa. Tiedän sen ja tiedä että siellä on myös turhaa tietoa. En väitä ettei noituus olisi tuollaista. Vaan väitän että emme koita tehdä yliluonnollisia asioita. Minulla ei ole mitään wikipediaa vastaan. Sensijaan olen tutustunut teksteihisi ja tullut siihen tulokseen että vihaat kyseistä paikkaa.

Olen edelleen sitä mieltä että jokainen wicca ei ole noita ja toisinpäin. Miksi kysyt sitä kun tiedät sen? Ja jos luet sivuston huolellisesti niin senkin pitäisi sieltä kyllä löytyä.

Tyypillinen naisen kirjoittama posti; ei mitään johdonmukaisuutta, hyvä ettei lauseen sisällä pompi asiasta toiseen. Ehkä olisi nyt kaikille parasta että rauhoitut vähän ettei söpöön pieneen päähän tule taas wiccalainen taikamigreeni.
nana
Harmless
*

Christianity: -4

« Reply #16 on: December 23, 2007, 09:56:20 PM »

Söpöön pieneen päähän? Et edes tiedä miltä näytän. Olen silti imarreltu.
Ja ei se ole niin sekava loppuenlopuksi. En vain halua käyttää tuota lainausta kun tiedän etten sitä hallitse. Harjoittelen sen joskus jollain muulla foorumilla.

Ja Niilo. Viestisi on hyökkääviä. Itse höpösit noituudesta kun kerroin ruuanlaittamisen olevan mahdollinen rituaali. Tekee ruuan ja kiittää siitä samalla ja syö sen. Jos se on mielestäsi noituutta niin sinäkin harjoitat noituutta tai et syö tai laita ruokaa. Teen samaa kuin sinä. Käännän asiat päälaelleen.

Sanon tyhmäksi koska turhaudun siitä että saa että a= a niin sanot että väitän että a = c.

Ei wiccoilla ei ole ikiliikkujaa.

En sanonut että se on lämpöenergia. Sanoin että se on yhtä luonnollinen voima kuin lämpöenergia ja koska tosiaan olen nuori niin en vielä ole kaikkia tarpeellisia kouluja ole käynyt. Siksi en osaa tätä energiaa nimetä.
Eihän sekään ole noituutta että osaa tehdä tulen.

Niilo. Ei. En vihaa wikipedian määritelmää. Ja katsohan wiccan määritelmä wikipediasta.

Sivustolta jostain päin löytyy myös se että jokainen wicca ei ole noita. Wiccalaiset harjoittavat magiaa (en tykkää sanasta koska se johtaa harhaan~) mutta ei myöskään että kaikki.
Nyt sanot että huono perustelu mutta sano pois. Olen koko päivän siivonnut että vanhemmillani on mukava tulla laivalta kotiin joten en ala kaivamaan sitä kohtaa nyt netistä.

Siellä ei väitetä päinvastaista vaan et löydä niitä kohtia. Tuo ei ole loukkaus. Minä tiedän ne kohdat koska olen tuon lukenut niin moneen kertaan läpi.
Niilo Paasivirta
Administrator
Not Harmless

Christianity: 128

« Reply #17 on: December 24, 2007, 09:18:37 AM »

Söpöön pieneen päähän? Et edes tiedä miltä näytän. Olen silti imarreltu.
Ja ei se ole niin sekava loppuenlopuksi. En vain halua käyttää tuota lainausta kun tiedän etten sitä hallitse. Harjoittelen sen joskus jollain muulla foorumilla.

Ja Niilo. Viestisi on hyökkääviä. Itse höpösit noituudesta kun kerroin ruuanlaittamisen olevan mahdollinen rituaali. Tekee ruuan ja kiittää siitä samalla ja syö sen. Jos se on mielestäsi noituutta niin sinäkin harjoitat noituutta tai et syö tai laita ruokaa. Teen samaa kuin sinä. Käännän asiat päälaelleen.
Eli tarkoitatko, että wiccalaiset eivät tee mitään riittejä?
Ei wiccoilla ei ole ikiliikkujaa.

En sanonut että se on lämpöenergia. Sanoin että se on yhtä luonnollinen voima kuin lämpöenergia ja koska tosiaan olen nuori niin en vielä ole kaikkia tarpeellisia kouluja ole käynyt. Siksi en osaa tätä energiaa nimetä.
Jo ala-asteen fysiikan tietojen pitäisi riittää. Eiköhän asia selviä, kun suljemme yksitellen pois ne energiamuodot, jotka eivät ainakaan ole kyseessä. Nythän jo osasit tarkentaa, että kyseessä ei ole lämpöenergia eikä siis ilmeisesti myöskään lämpösäteily. Onko kyseessä gammasäteily, röntgensäteily, mikroaallot, näkyvä valo, ultravioletti valo, radioaallot tai sähkö?
Eihän sekään ole noituutta että osaa tehdä tulen.

Niilo. Ei. En vihaa wikipedian määritelmää. Ja katsohan wiccan määritelmä wikipediasta.

Sivustolta jostain päin löytyy myös se että jokainen wicca ei ole noita. Wiccalaiset harjoittavat magiaa (en tykkää sanasta koska se johtaa harhaan~) mutta ei myöskään että kaikki.
Ylistämältäsi sivustolta ainakin löytyi todistetusti se, että jokainen wicca on noita. Jos haluat kumota tämän, sinun täytyy myös antaa lähdeviite ja tarkka lainaus.
Nyt sanot että huono perustelu mutta sano pois. Olen koko päivän siivonnut että vanhemmillani on mukava tulla laivalta kotiin joten en ala kaivamaan sitä kohtaa nyt netistä.

Siellä ei väitetä päinvastaista vaan et löydä niitä kohtia. Tuo ei ole loukkaus. Minä tiedän ne kohdat koska olen tuon lukenut niin moneen kertaan läpi.
Etpä kuitenkaan osaa kertoa niitä kohtia.
« Last Edit: December 24, 2007, 09:20:58 AM by Niilo Paasivirta » Logged

Niilo Paasivirta
Administrator
Not Harmless

« Reply #18 on: January 02, 2008, 07:09:07 AM »

Ja näin rohkean sankarillisen urhean uljaasti nimimerkki visusti vaikenee, kun alettiin kysyä kiusallisen vaikeita kysymyksiä tästä energiamuodosta, jossa ei ole yhtään kerrassaan mitään yliluonnollista ja joka on yhtä luonnollista kuin lämpöenergia, ja jota wiccat käyttävät rituaaleissa, jotka eivät jotenkin ole kuitenkaan rituaaleja ja riittejä, jotka olisivat paholaisten houkuttelemista, ja silloinhan kaikki wiccat olisivat noitia.

nana
Harmless
*

« Reply #19 on: January 04, 2008, 08:11:03 PM »

Ei. Vaan minulla voi olla muutakin tekemistä kuin roikkua väittelemässä ihmisten kanssa joille ei hyödytä selittää mitään. Käännät kaiken mitä sinulle sanoo täysin päälaelleen.

Wiccalaiset tekevät rituaaleja. kyllä. Mm. kiittävät siten esim ruuasta ja luonnosta yms. Te rukoilette. Me teemme sen omalla tavallamme.

Olen myös varma että on paljon muita energia muotoja kun mitä sinä luettelet. Mutta ei. Meillä alaasteella ei ainakaan ollut noista asioista mitään. Meillä ei edes ollut kemiaa tai fysiikkaa. Joten se siitä.Se alkoi vasta yläasteella.

Sen sijaan magiaa voisi määritellä energian suuntaamiseksi tietyn muutoksen aikaan saamiseksi.
Se on mielestäsi noituutta?

Magia merkitsee oman tahdon - mielen voimien - hallintaa ja sen valjastamista toivotun muutoksen aikaansaamiseen.

Rituaaleilla voidaan juhlistaa sapatteja, osoittaa kunnioitusta Jumalille tai kiittää magian onnistumisesta. Rituaalin suorittaminen ei ole magiaa.

Magia ei sinänsä ole hyvää eikä pahaa. Se on sähkön kaltaista neutraalia voimaa.

Ne ovat varjojenkirja.com nettisivustosta.
Niilo Paasivirta
Administrator
Not Harmless

« Reply #20 on: January 04, 2008, 08:39:25 PM »

Olen myös varma että on paljon muita energia muotoja kun mitä sinä luettelet. Mutta ei. Meillä alaasteella ei ainakaan ollut noista asioista mitään. Meillä ei edes ollut kemiaa tai fysiikkaa. Joten se siitä.Se alkoi vasta yläasteella.
Tarkennetaan siis varmuuden vuoksi: wiccojen "yhtä luonnollinen energiamuoto kuin lämpöenergia" ei siis varmasti ole mikään noista nyt listatuista? Koska sen jälkeen listaan muutamia lisää, jos näin ei ole.

Toinenkin tarkennus olisi hyvä saada: onko wiccojen "luonnollisessa, yhtä luonnollisessa energiassa kuin lämpöenergiassa" kyse säteilystä, hiukkasvuosta, liike-energiasta, potentiaalienergiasta, aaltoliikkeestä, vai mistä energiamuodosta?

Ilman muuta aivan varmasti sinun täytyy ehdottomasti tietää, mistä energiasta on kyse, koska tiedät sen varmasti olevan täysin luonnollinen energia eikä esimerkiksi paholaisilta tuleva demonivoima.
« Last Edit: January 04, 2008, 08:46:29 PM by Niilo Paasivirta » Logged

nana
Harmless
*

« Reply #21 on: January 04, 2008, 08:56:42 PM »

Tarkennetaan siis varmuuden vuoksi: wiccojen "yhtä luonnollinen energiamuoto kuin lämpöenergia" ei siis varmasti ole mikään noista nyt listatuista? Koska sen jälkeen listaan muutamia lisää, jos näin ei ole.

Toinenkin tarkennus olisi hyvä saada: onko wiccojen "luonnollisessa, yhtä luonnollisessa energiassa kuin lämpöenergiassa" kyse säteilystä, hiukkasvuosta, liike-energiasta, potentiaalienergiasta, aaltoliikkeestä, vai mistä energiamuodosta?

Ilman muuta aivan varmasti sinun täytyy ehdottomasti tietää, mistä energiasta on kyse, koska tiedät sen varmasti olevan täysin luonnollinen energia eikä esimerkiksi paholaisilta tuleva demonivoima.

Tiedän ettäse on luonnollinen voima koska siinä ei kutsuta mitään demoneja eikä pyydetä niiltä apua. Ei pyydetä apua jumaluuksiltakaan.
Huomaatko jälleen kun sinulle sanoo asian a= a luulet että se on a= b
En tiedä mistä energiasta siinä on kyse. En osaa nimetä sitä. Kuten olen sinulle jo sanonut. Huomaisit sen jos vaivautuisit vaikkapa lukemaan viestini.
Niilo Paasivirta
Administrator
Not Harmless

« Reply #22 on: January 05, 2008, 06:36:38 AM »

Tiedän ettäse on luonnollinen voima koska siinä ei kutsuta mitään demoneja eikä pyydetä niiltä apua. Ei pyydetä apua jumaluuksiltakaan.
Varmistetaanpa vielä varalta, kun sinä näytät joka kerta aina yrittävän unohtaa mahdollisimman tarkkaan ne asiat, jotka on jo selvitetty. Eli: tekevätkö wiccalaiset riittejä tai rituaaleja? Eikös vastaus tähän ole nyt ehdottomasti kyllä. Jos ei, niin perustele. Kaikki muut wiccalaisuudesta kertovat lähteet nimittäin sanovat, että kyllä, wiccalaisuudessa tehdään riittejä ja/tai rituaaleja.
Huomaatko jälleen kun sinulle sanoo asian a= a luulet että se on a= b
En tiedä mistä energiasta siinä on kyse. En osaa nimetä sitä. Kuten olen sinulle jo sanonut. Huomaisit sen jos vaivautuisit vaikkapa lukemaan viestini.
Mitäpä jos siinä tapauksessa kysyisit covenisi ylipapittarelta, että minkä niminen energia on kyseessä? Ehkäpä ylipapittaresi on käynyt hieman koulujakin. Jos et ole covenin jäsen (ethän sinä tosin silloin mikään wicca edes ole, vaan joku ihan muu), kysypä joltakulta toiselta sinun kanssasi samanlaista okkultismia harrastavalta ja hieman peruskoulun ala-asteen fysiikan tunneilla opetusta kuunnelleelta, että mikä energia on kyseessä.

Et muuten vastannut tarkentavaan kysymykseen, eli palataanpa siihen vielä. Kyseessähän ei siis varmasti ainakaan ollut lämpöenergia eikä lämpösäteily. Tämän jo myönsit. Onko sitten kyseessä jokin näistä: gammasäteily, röntgensäteily, mikroaallot, näkyvä valo, ultravioletti valo, radioaallot, sähkö?

P.S. tässä muuten yksi wiccalaisen sivusto Internetin puolella. Siinä wiccalainen heti rehellisesti myöntää, että on saaatananpalvoja!
« Last Edit: January 05, 2008, 10:57:57 AM by Niilo Paasivirta » Logged

nana
Harmless
*

« Reply #23 on: January 05, 2008, 08:29:55 PM »

Wiccalaiset tekevät rituaaleja mutta rituaalihan ei ole noituutta. Totesin sen lainauksessani. Luitko sen? Etkö. No ilmankos. Ehdin jo ihmetellä miten voit ymmärtää selvät lauseet noin väärin.

Sanoit olevasi tutustunut aiheeseen? Kerrohan miksen ole wicca jos en kuulu coveniin?

Kate West   Wiccan käsikirja     (kirja joka löytyy ainakin Ylöjärven kaupunginkirjastosta, mutta myös minun kirjakaapistani. Olen varma että jos sen haluatte löytää niin löydätte. Lainauksen sivu on 90 ja kyseinen teksti alkaa heti otsikon jälkeen)
Olen edellä kuvannut wiccalaisuutta yleisellä tasolla, mutta muiden uskontojärjestelmien tavoin wiccassakin on monia suuntauksia. Niistä tunnetaan yleisemmin gardnerilainen, aleksandialainen, periytyvä ja peinteinen wiccalaisuus. Lisäksi on itsenäisiä wiccan harjoittajia sekä luontoon suuntautuneita wiccalaisia.

Kerro miksen ole wicca jos harjoitan uskontoani yksin?

Eli en kuulu coveniin. Minulla ei ole ylipapitarta tai olen oma ylipapittareni. Kuten haluat Niiloseni asian ilmaista.
Ei. En osaa nimetä energiaa.
Ja vaikka kovin väheksyvästi minusta puhut niin voinen todeta, että olen kyllä kouluja käynyt. Se etten osaa tuota nimetä ei tarkoita sitä etten olisi käynyt koulussa. Voinemme kuitenkin minun kouluni jättää asaian ulkopuolelle?

Sivusi ei ole yleisesti hyväksytty. Se on yhden ihmisen näkökulma. Etsitkö toisen joka on tunnetumpi?
Anai
Harmless
*

« Reply #24 on: January 05, 2008, 08:40:45 PM »

Wiccalaiset tekevät rituaaleja mutta rituaalihan ei ole noituutta.

Kinuat kärsimättömästi muilta todisteita jotka on jo sataan kertaan esitetty. No, me tällä foorumilla emme pidä wikipediaa oikeana lähteenä koska se on joulupukin sanansaattaja mutta sinulle tuo lähde tuntuu kelpaavan joten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wicca
"Wicca (IPA: /ˈwɪkə/) is a nature-based religion first popularised in 1954 by Gerald Gardner, a retired British civil servant.[1] He claimed that the religion, of which he was an initiate, was a modern survival of an old witchcraft religion which had existed in secret for hundreds of years, originating in the pre-Christian paganism of Europe."

Miten itse tulkitset tuon kohdan? Täällä tuntuu kaikille muille olevan hyvin selvillä mistä puhutaan, ainoastaan sinä joka väität itse olevasi osa tuota santaistista synkissä noitasapateissa menstruaatioverellä pentagrammeja suttaavia ihmisraunioita tunnut olevan eri mieltä.
nana
Harmless
*

« Reply #25 on: January 05, 2008, 09:05:27 PM »

Kiitos kysymästä en käy missään saastaisissa noitasapateissa enkä sotke ympäristöä sotkemalla pentagrammeja ympärilleni. Joten lopetatko yleistämisen.

Tiedätkö. Kuusi voi tarkoittaa puuta tai numeroa.
Kaikki wiccalaiset eivät harjoita noituutta.

Ja jos harjoitan noituutta niin se ei ole paholaisen palvelemista kuten te asian automaattisesti käsitätte (tosin ymmärrän sen, että käsitätte niin, mutta haveksin kun ette kuuntele muita.) vaan jos noin 1500 luvulla nainen oli kiinnostunut yrteistä ja niiden avulla parantamisesta... Mitä pahaa on jos tajuaa että jokin kasvi tyrehdyttää veren vuodon nopeammin? Silloin se leimattiin noituudeksi ja sitten mentiinkin jo kovaa vauhtia kohti roviota.
Minulle noituus (en edelleenkään puhu mistää Harri Potter loitsuista. Ne voivat olla ihan kivoja, mutta täyttä fiktiota) on enemmän sitä mitä se ennen oli.
Totean sen mitä keskustelumme alussa. Puhun omasta näkökulmastani enkä kaikkien wiccojen puolesta.
Anai
Harmless
*

« Reply #26 on: January 05, 2008, 09:15:16 PM »

Minulle noituus (en edelleenkään puhu mistää Harri Potter loitsuista. Ne voivat olla ihan kivoja, mutta täyttä fiktiota) on enemmän sitä mitä se ennen oli.

Eli pitkällisen pakoilun ja inttämisen jälkeen tunnustat harrastavasi noituutta.

http://www.blueletterbible.org/tsk_b/Exd/22/18.html
Exodus 22:18
"Thou shalt not suffer a witch to live."
nana
Harmless
*

« Reply #27 on: January 05, 2008, 09:20:02 PM »

Ihminen ole ystävällinen ja lue viestit. Kiitos.

Ei. En harjoita noitutta.
Herran-Ruoska
Mostly Harmless
**

Christianity: 55

« Reply #28 on: January 06, 2008, 01:10:19 AM »

Eli pitkällisen pakoilun ja inttämisen jälkeen tunnustat harrastavasi noituutta.

http://www.blueletterbible.org/tsk_b/Exd/22/18.html
Exodus 22:18
"Thou shalt not suffer a witch to live."

Se on JUMAALAN JA NIIlon viisauta että NOITA NAISEN EI ANNeta ellää. tämä nana on noita nainen siksi hänet pittee Jumaalan nimesä telottaa heti paikala. NIILO ANNA OIKEUVVVEN TOTTEETUU NIILO LUJAA HAA HAA NIILOLHSOLSXCÅQFRÖÄTÖÄVBODGH
Niilo Paasivirta
Administrator
Not Harmless

« Reply #29 on: January 06, 2008, 07:09:33 AM »

Wiccalaiset tekevät rituaaleja mutta rituaalihan ei ole noituutta. Totesin sen lainauksessani. Luitko sen? Etkö. No ilmankos. Ehdin jo ihmetellä miten voit ymmärtää selvät lauseet noin väärin.
Wiccalaiset siis tekevät riittejä ja/tai rituaaleja. Tämä piti vain tarkentaa, ettei sekin asia taas vahingoissa epähuomiossa jotenkin käänny jälleen taas kerran. Sinulla kun kaikki väittämät voivat kääntyä takapäinvastaisiksi ihan koska tahansa, kun huomaat häviäväsi jokaisen argumentin.
Ei. En osaa nimetä energiaa.
Mutta kouluja käyneenä osaat sitten varmasti vastata edes siihen helppoon tarkentavaan kysymykseen, jolla voidaan rajata muutamat energiat ja säteilyt pois. Eli palataanpa siihen. Kyseessähän ei siis varmasti ainakaan ollut lämpöenergia eikä lämpösäteily. Tämän jo myönsit. Onko sitten kyseessä jokin näistä: gammasäteily, röntgensäteily, mikroaallot, näkyvä valo, ultravioletti valo, radioaallot, sähkö? Vai eikö ole kyseessä mikään näistä?
Ja jos harjoitan noituutta...
Harjoitatko sinä nyt sitten sitä noituutta vai etkö harjoita? Kyllä vai ei?

Pages: 1 [2] 3 4 Print 
« previous next »
Jump to: