Niilo, sä olet sairas. Ootko sä lukenu raamattua ylösalasin tai jotain kun tollasia selittelet?
Kummallista, että juuri nimimerkin takaa voi aina olla rohkean sankarillisen urhean uljas ja tulla nimittelemään ja herjaamaan muita.
Ensinnäkin kukaan itseään kunniottava nainen ei tulis sun vaimokseks (ei yhdeksikkään). Sulla tuskin oikeasti on yhtään naisia, mutta sun täytyy kuluttaa aikaas täällä netissä, mitä sä tunnut vihaavan(?). Eikös internetti ollutkaan joulupukin palvojien juttu tai jotain vastaavaa? Anteeksi jos en muista sana tarkkaan mitä sanoit artikkelissasi, mutta ei tee mieli lukea uudestaan sellaista typeryyttä.
Tämä vieraskirjahan ei ole internetissä vaan intranetissä. Mietipä, miksi sinua muuten pelottaa hirvittävästi se, että internettiin tulisi oikeita kristittyjä julistamaan ja käännyttämään. Tämä ajatus tuntuu olevan monille ei-kristitylle hirveän pelottava ja vastenmielinen. Etteivät vain pelkäisi sitä, että jos heidän viimeiseen omaan hiekkalaatikkonsa tulee totista sanan leipää, he saattaisivatkin kääntyä Jeesuksen puoleen? Tätä voi jokainen hiljaa mielessään miettiä, tarkasti huomioiden se, kuinka paljon ajatus sinuakin häiritsee.
Toiseksikin useammat naiset EIVÄT pidä ulkonäöstään huolta miesten takia, joten älä kuvittele itsestäs liikoja. Sitä paitsi jos oikeasti rakastuu johonkuhun ulkonäkö tulee viimeisenä. Mutta ehkä Niilo olet liian syvälle oppeihisi syventynyt, ettet ole edes ikinä tuntenut miltä tuntuu oikeasti rakastaa toista ihmistä?
Useimmat naiset eivät olekaan oikeita kristittyjä, ja mitäpä väliä heillä on. Meidän seurakunnassamme oikeita kristittyjä naimattomia tyttöjä sinun suureksi pettymykseksesi kyllä riittää vaikka kuinka! Heille Raamatun totuudet on pastorimme saarnannut ja he myöskin niitä tottelevat, ja tietävät, että aviovaimoiksi tullessaan he ovat miehelleen alamaiset.
Miksi miehillä muka saisi olla monta vaimoa mutta naisilla ei? Ai niin, raamattu käskee sua tekemään tyhmiä asioita, kun eihän sulla niitä omia aivoja taida ollakkaan.
Eli sinun täytyy siis kaikessa kouristuksenomaisesti toimia Raamatun
vastaisesti. Sinun on pakko esimerkiksi herjata ja haukkua ja kiroilla. Aiotko seuraavaksi ruveta tappamaan? (Raamattu sanoo: Älä tapa.)
Mä oon lukenu niitä vastauksia mitä sä oot antanu muillekkin täällä, joten mä tiedän et sulta ei saa järkevää vastausta. Joten jos sinä Niilo olet niin hieno ja kokenut ihminen, miksi et osaa edes vastata ihmisten kysymyksiin täällä? Ja älä kysele multa mitään ennen kun oot vastannu mulle. Ei sillä et mä tulisin tänne takasin lukemaan tällästä kakkaa, mä luulen et mun aivosoluja on kuollu jo ihan tarpeeksi, vaan että muutkin ihmiset täällä näkisi kuinka täydellinen sä oot.
Eli nyt kun sinulle vastataan, niin sinähän et voi edes lukea vastausta, koska päättelit jo etukäteen, että vastaus ei voi olla olemassa. Nyt sinun täytyykin luonnollisesti laittaa silmät kiinni ja lallattaa sormet korvissa. Jokainen voi hiljaa mielessään miettiä, miksi sinua pelottaa noin tavattomasti se, että joku esim. evankelioisi sinulle. Taidat horjua uskoontulon partaalla ja paholaiset sisälläsi kiduttavat sinua kaikin keinoin, jotta et ottaisi Jeesusta vastaan henkilökohtaisena vapahtajanasi.
Kyllä, minä uskon Jumalaan, mutta myös tasa-arvoon. Mä en usko et jos Jumala rakastaa kaikkia niinkuin omia lapsiaan niin hän haluaisi naisia kohdeltavan epäoikeuden mukaisesti. Ja sitäpaitsi on Niilo sinunkin pakko herätä tähän nykymaailmaan. Nykymaailma ei toimi sillä tavalla että naiset jäävät kotiin katsomaan lasten perään sillä välin kun miehet käy huoraas. Sun moraalit on vähän hukassa nyt kuule.
Raamatun mukaanhan naiset ovat aivan tasa-arvoisia. Oletko lukenut Raamattua ylösalaisin kun tuollaisia satuilet?
Mä en osaa sanoa et oletko sä ihan joku täysi vitsi vai voitko sä oikeesti olla tosissas. Sairasta puhetta toi kuitenkin on, kannattaisin hoitoon hakeutumista.
Ja jälleen urhean sankarillisen urhean uljaana herjaamista nimimerkin takaa. Jokainen voi miettiä, millainen ihminen tulee nimimerkin takaa herjaamaan muita ihmisiä. Lähdetkö kadullakin rohkeana herjaamaan vastaan tulevia ihmisiä mielisairaiksi? Jaa et vai? Mihinkäs se sinun urhean rohkea uljautesi yhtäkkiä katosi?