Lainaus: ---Sunnuntaina kirkonmenojen jälkeen Maija pääsee pastori Setäläisen juttusille. "Kuule Isä", Maija sanoo, "minua on pyydetty sellaiseen ns. larp-peliin mukaan. Onko se kristillinen ja kaikin puolin terve harrastus, voinko lähteä mukaan?"
Onneksi pastori on laajakatseisena miehenä perehtynyt tähänkin aiheeseen. "Maija, Maija!", jyrähtää pastori, "olet suistumassa turmion tielle! Etkö tiedä, että nämä ns. roolipelit ja larpit liittyvät okkultismiin, ja niiden takana on kansainvälinen huumeliigojen ja okkultististen salaseurojen järjestö!". Maija vastaa: "kauhistus! En voinut aavistaakaan!" ---
Voin pahoin lukiessani tuollaisen testin. Valitsee siinä larppauskohdassa sitten minkälaisen vaihtoehdon tahansa "Palaa ikuisesti helvetin liekeissä". Minä olen tiukasti kristillinen nuori nainen ja harrastan larppausta yhdessä 100% uskovaisen ystäväni kanssa. Missään vaiheessa en ole törmännyt joulupukinpalvontaan. Tiedän että sielunvihollinen tekee lakkaamatta työtään, mutta sanon, että larppaaja voi olla kristitty. Larppaaminen opettaa paljon itsestä. Se opettaa perussuomalaiselle kommunikaation alkeet. Minä en kuulu huumeliigaan, enkä joulupukinpalvojiin, santaisteihin tai okkultismin kannattajiin.
Peli on muutenkin juuri sellainen joka kertoo ei uskovaisen mielipiteen asiasta. Monet kuvittelevat uskovaisten olevan juuri pelin "hyvän elämän" kaltaisia ja monet luulevat, että kirkon mielipide on "Roolipelaajat ovat joulupukinpalvojia." Toivottavasti pelin tekijä ei ole oikeasti tuota mieltä, koska tuo on todellakin aivan liian kärjistetty.
santaistisia ajatuksia näyttäisi löytyvän roolipelaajien keskeltä, mutta muistakaa, että joulupukinpalvonta ja santaismi on kaksi eri asiaa jotka sekoitetaan keskenään.
Kokonaismielipide testistä: Kamala.