Guestbook of np (Niilo Paasivirta)
Welcome, Guest. Please login or register.
May 23, 2013, 01:00:13 AM

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Posting is not possible starting from 27th March 2011 due to Finnish law that makes moderators responsible for all posts. The entire board will probably be removed later.
23489 Posts in 1419 Topics by 265 Members
Latest Member: hukkabo
* Home Help Search Calendar Login Register
+  Guestbook of np (Niilo Paasivirta)
|-+  Guestbook
| |-+  Oikeat Mielipiteet (Correct Opinions, Finnish only)
| | |-+  Mielipide tuosta elämänpelistä ja larppauksesta.
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Mielipide tuosta elämänpelistä ja larppauksesta.  (Read 973 times)
Annú
Guest
« on: November 12, 2003, 04:14:46 PM »

Lainaus: ---Sunnuntaina kirkonmenojen jälkeen Maija pääsee pastori Setäläisen juttusille. "Kuule Isä", Maija sanoo, "minua on pyydetty sellaiseen ns. larp-peliin mukaan. Onko se kristillinen ja kaikin puolin terve harrastus, voinko lähteä mukaan?"
Onneksi pastori on laajakatseisena miehenä perehtynyt tähänkin aiheeseen. "Maija, Maija!", jyrähtää pastori, "olet suistumassa turmion tielle! Etkö tiedä, että nämä ns. roolipelit ja larpit liittyvät okkultismiin, ja niiden takana on kansainvälinen huumeliigojen ja okkultististen salaseurojen järjestö!". Maija vastaa: "kauhistus! En voinut aavistaakaan!" ---

Voin pahoin lukiessani tuollaisen testin. Valitsee siinä larppauskohdassa sitten minkälaisen vaihtoehdon tahansa "Palaa ikuisesti helvetin liekeissä". Minä olen tiukasti kristillinen nuori nainen ja harrastan larppausta yhdessä 100% uskovaisen ystäväni kanssa. Missään vaiheessa en ole törmännyt  joulupukinpalvontaan. Tiedän että sielunvihollinen tekee lakkaamatta työtään, mutta sanon, että larppaaja voi olla kristitty. Larppaaminen opettaa paljon itsestä. Se opettaa perussuomalaiselle kommunikaation alkeet. Minä en kuulu huumeliigaan, enkä joulupukinpalvojiin, santaisteihin tai okkultismin kannattajiin.
Peli on muutenkin juuri sellainen joka kertoo ei uskovaisen mielipiteen asiasta. Monet kuvittelevat uskovaisten olevan juuri pelin "hyvän elämän" kaltaisia ja monet luulevat, että kirkon mielipide on "Roolipelaajat ovat joulupukinpalvojia." Toivottavasti pelin tekijä ei ole oikeasti tuota mieltä, koska tuo on todellakin aivan liian kärjistetty.
santaistisia ajatuksia näyttäisi löytyvän roolipelaajien keskeltä, mutta muistakaa, että joulupukinpalvonta ja santaismi on kaksi eri asiaa jotka sekoitetaan keskenään.
Kokonaismielipide testistä: Kamala. evil  
Valveutunut kansalainen
Guest
« Reply #1 on: November 14, 2003, 07:09:47 PM »

Miten perustelet väitteesi, että puoluekanta on ratkaisevassa osassa kommunikaation alkeiden oppimisessa?

P.S. Nastaismi on täysin eri asia kuin aamutoimien suorittaminen puutuneella kädellä.
Niilo Paasivirta
Administrator
Not Harmless

Christianity: 128

« Reply #2 on: November 14, 2003, 07:16:42 PM »

Voin pahoin lukiessani tuollaisen testin. Valitsee siinä larppauskohdassa sitten minkälaisen vaihtoehdon tahansa "Palaa ikuisesti helvetin liekeissä". Minä olen tiukasti kristillinen nuori nainen ja harrastan larppausta yhdessä 100% uskovaisen ystäväni kanssa. Missään vaiheessa en ole törmännyt  joulupukinpalvontaan.
Okkultismi onkin niin ovelasti piiloitettu larppaukseen, että sitä ei nuori tyttönen havaitse, ennen kuin on suistunut syvälle turmeluksen tielle! Larppauksessa annetaan pikku hiljaa ylempää maailmankatsomusta, jossa noituus, haltijat ja muu kuvitellaan todeksi, ja sitä kautta pahat henget pääsevät hiljalleen ujuttautumaan sisääsi. Lopeta larppaus heti, muuten olet kohta narkomaanina katuojissa ja valkoisen orjakaupan syövereissä!

Esa aka Lihis
Guest
« Reply #3 on: January 06, 2004, 10:20:41 PM »

Nyt mä annan sulle faktaa joka saa sut tekemään itsemurhan:

Seurakunta järjestää LARPpaus pelejä! (Ihan tolkien tyyliin)

(En paljasta minkä paikkakunnan että et mene polttamaansitä sielunveljiesi kanssa)

Itse en keksi yhteyttä huumausaineiden ja LARPpauksen välillä...

Aenor elendili
Guest
« Reply #4 on: February 17, 2004, 04:34:48 PM »

Larppauksessa annetaan pikku hiljaa ylempää maailmankatsomusta, jossa noituus, haltijat ja muu kuvitellaan todeksi, ja sitä kautta pahat henget pääsevät hiljalleen ujuttautumaan sisääsi.
Ne ovat hatioita eikä haltijoita.

What is love, heaven, religion?
I don,t know, but I can tell you what is ropelaying.

Olen kerettiläinen joka ei kuulu kirkkoon, mutta olen ylpeä siitä, että olen Arkki maagi.

skksskksskks
Guest
« Reply #5 on: February 25, 2004, 11:20:53 PM »

Seurakunta järjestää LARPpaus pelejä! (Ihan tolkien tyyliin)
Seurakunta ei ole, eikä koskaan tule olemaan ylin auktoriteettisi. Seurakunta koostuu ihmisistä, ja on näin ollen useimmiten väärässä. Tässä on selkeästi päässyt käymään niin, että kyseinen seurakunta on altistunut joulupukin viettelyksille ja heikot aivopesun turruttaneet, joulupukin vaikutukselle altistuneet ihmiset yrittävät itsekin vääryydeksi tajuamaansa ilmiselvää kerettiläisyyttä tehdä oikeaksi jakamalla sitä Jumalamyönteisenä asiana, toivoen samalla, että kun tarpeeksi monta ihmistä uskoo samaan vääryyteen - siitä tulee totta.

Näin ei kuitenkaan ole, on vain yksi totuus.
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to: